Главная » Файлы » Шкільна бібліотека

Дискусія «Будуємо будинок свого здоров'я»
15.01.2018, 19:55

Завдання: актуалізувати поняття «здоров'я»; сформувати позитивне відношення до свого здоров'я; розвивати навички моделювання життєвої перспективи з позицій ціннісного відношення до здоров'я; створити умови для розвитку комунікативних умінь учнів в процесі групової роботи.

Хід заходу

1 вед.: Існує декілька трактувань розуміння здоров'я:

* здоров'я – це відсутність захворювань;

* здоров'я - уміння людини усвідомлювати свої потреби і задовольняти їх.

А який сенс в поняття «здоров'я» вкладаєте ви?

/Відповіді учнів/

Спасибі за цікаві визначення, відчувається, що проблема здоров'я знаходиться в полі вашої уваги. Всесвітня організація охорони здоров'я ще в 1946 році в своєму Статуті записала, що «Здоров'я слід розуміти як стан повного фізичного, душевного і соціального благополуччя, а не лише як відсутність хвороб або фізичних дефектів». Отже, ми починаємо наш діалог.

2вед.: Уявимо собі красивий і добротний будинок. Все в нім гаразд, і побудований він на століття. Якщо мислити образно, то наше здоров'я можна представити у вигляді будинку, який зараз поступово будує кожна людина. Яким він буде – кривим та занедбаним або на заздрість оточуючим міцним і довговічним?

Давайте спробуємо побудувати будинок нашого здоров'я разом. Почнемо з підготовки місця під будівництво.

Етап 1. Чи варто будувати?

Дебати.

( Вчитель переймає на себе роль противника такого будівництва, чим провокує дітей довести зворотне).

Вчит.: Якщо людина народилася хворобливою, то тут вже нічого не поробиш.

1вед.:А як же Ярослав Мудрий: у ранньому дитинстві він був кволим і хворобливим, що не перешкодило йому після роботи над собою стати сильним і шанованим князем.

Вчит.: Через погану екологію багато хворобливих людей.

2вед .:Не зважаючи на це, одні люди живуть набагато довше за інших.

1вед.: У мене сусідському хлопчикові 2 роки, а він вже в окулярах. Коли ж він встиг розгубити зір?

Вчит.: Багато хвороб закладено в генах. Крім того, не всі мами, що чекають дитину, розуміють, що добре для неї, а що погано.

2вед .: Багато хто говорить про здорове харчування, але ж багато людей живуть бідно і їдять те, що є.

1вед .:Здорова їжа зовсім не дорожча, ніж звична для багатьох. Просто в ній більше овочів, фруктів, молока. А м'ясо шкідливе!

Вчит.: Всі довкола твердять, що треба багато рухатися, це корисно. Але ж скільки у вас уроків!

2вед У нас в школі багато спортсменів. І вони – не самі гірші учні. Можна знайти час, якщо поставити мету.

Етап 2. Закладемо фундамент

1вед .: Отже, ми підготували місце і починаємо закладати фундамент. Але, перш ніж вирішити, який матеріал складатиме його, давайте перерахуємо, що ж впливає на здоров'я людини?

( Відповіді учнів)

* Спадковість

*Спосіб життя

*Довкілля

*Якість медичних послуг

2вед Що ж з перерахованого складає фундамент здоров'я? Дійсно, це – спадковість.

Вчит.:Статистика свідчить, що довголіття дідуся і бабусі (не менше 85 одного з них і не менше 80 іншого) підвищує шанси внуків на термін життя, що перевищує середньостатистичний. Раптова смерть одного з цих прародителів у віці до 50 років від судинних або онкологічних захворювань говорить про необхідність профілактики цих захворювань у нащадків.

1вед .: Корисно поцікавитися і здоров'ям родичів старшого покоління, оскільки схильність до багатьох захворювань передається у спадок. Наприклад, гіпертонія, діабет, рак. Скільки років прожили ваші прабабусі, прадідусі?

( Відповіді учнів)

Вчит.: Інший приклад: медики вважають алкоголізм хворобою, попереджаючи, що схильність до зловживання спиртними може успадковуватися. Що це означає? Людина швидше втягується в пияцтво і спивається. Це обумовлено особливостями біохімічних процесів в її організмі. Проте схильність і зумовленість - поняття різні. Реалізація генетичної програми залежить від цілого комплексу умов. У даному випадку вона корегується відповідним чином життя.

2вед.:(На дошці закладаємо фундамент будинку нашого здоров'я (спадковість)/

1вед.: Етап 3. Продовжимо будівництво

Як ви думаєте, що з перерахованого раніше стане головним будівельним матеріалом? /Спосіб життя/

Що у вашому розумінні є здоровий спосіб життя?

( Відповіді учнів)

2вед.: Американські медики розробили тест «Чи доживете ви до 70?», який дає можливість оцінити чинники ризику різних видів способу життя людини. Вчені зібрали великий фактичний матеріал і зробили висновки відносно впливу деяких особливостей способу життя людини на його довголіття. Виявилось, що фізична праця, на відміну від розумової, додає декілька років життя. Спорт також збільшує її тривалість. Встановлено, що особи, які займаються спортом 5 раз на тиждень, живуть на 4 роки довше, ніж ті, хто ігнорує фізичні навантаження або звертається до спорту лише епізодично.

1вед.: Тривалий сон (понад 10 годин на добу) негативно впливає на тривалість життя, скорочуючи його на 4 роки в порівнянні з 7-8-годинним сном, що пояснюється зниженням рухової активності, а значить, і погіршенням кровообігу. Доведено, що агресивні люди спалахами гніву вкорочують свій вік, тоді як спокійні – подовжують його завдяки власній врівноваженості. Різниця в тривалості життя цих двох категорій осіб складає шість років. На тривалість життя негативно впливають шкідливі звички: куріння, вживання наркотиків, алкоголю, позитивно впливає освіта: середня подовжує його на рік, вища – на два. Освіта розвиває інтелект і культуру, які впливають на всю організацію життя людини. Дуже боляче по здоров'ю «б'ють» стреси, пов'язані із страхами, невпевненістю, образами, грубістю оточуючих.

2вед.: Правильне харчування – перший крок до здоров'я.

Зараз вам пропонується побувати в ролі дієтологів. Останніми роками ця професія стає модною і високооплачуваною.

Спробуйте розподілити різні продукти харчування на 2 групи:

* продукти, які необхідно включати в раціон з обережністю( Відповіді учнів)

* продукти, присутність яких має бути обов'язковою. ( Відповіді учнів)

Таким чином, харчовий раціон повинен відповідати енергетичній потребі організму, містити достатню кількість харчових речовин з визначеним - збалансованим - співвідношенням між ними.

/Прикріплюємо до «фундаменту» чотири «блоки» (спосіб життя), які складуть «стіни» нашого будинку здоров'я/

1вед.: Етап 4. Ми дісталися мети

А тепер поговоримо про вплив довкілля на здоров'я людини.

Вчені відзначають, що небезпечними забрудниками повітря в приміщеннях є ДС плити, з яких зазвичай робляться меблі. Їх виготовляють з подрібненої деревини і склеюючих сумішей. Як з’єднуючий матеріал широко застосовуються піно- або амінопласти, які виділяють формальдегід, – речовину, що викликає алергію. З часом потрапляння формальдегіду в атмосферу зменшується, тому старі меблі є більш екологічними. Небезпечні також продукти неповного і повного згорання, випару рідких миючих речовин, клеїв, освіжувачів, тютюновий дим.

Не менш небезпечне електромагнітне випромінювання. У приміщенні такі хвилі випромінюють телевізори, комп'ютери, СВЧ – печі, стільникові телефони. При покупці перевагу віддавайте приладам з низькою потужністю і рідкокристалічними дисплеями. Чинниками ризику є і гучні звуки, що руйнують нервову систему, можуть привести до порушення сну.

2вед.: Екологія будинку - це і правильний підбір рослин, і дизайн, і стосунки, які складаються між людьми, це і думки і душевний стан кожної людини.

А тепер вийдемо за межі вашого будинку. З якими чинниками ризику може зіткнутися тут людина?

( Відповіді учнів)

* Забруднення повітря, водоймищ.

* Засміченість території.

* Забруднення ґрунту.

* Зменшення площ зелених насаджень.

* Стихійні автостоянки.

* Шум.

* Радіонукліди.

Автомобілі стали головними забрудниками довкілля в містах. У вихлопних газах містяться чадний і вуглекислий газ, двоокис азоту, агресивні окислювачі, важкі метали. Повітряний простір забруднюють ТЕС, що працюють на вугіллі, яке часто містить багато сірки і є причиною кислотних дощів. Розчинена в крапельках атмосферної вологи сірчана кислота потрапляє в дихальні шляхи і викликає різні порушення в їх діяльності. Так, в Лондоні в 1952 році від «чорного туману» (краплі кислотного дощу + зваженого пилу) захворіли десятки тисяч чоловік, 4000 померли.

Таким чином, дахом нашого «будинку» буде довкілля, що символізує захищеність людини в разі розумного відношення до нього.

/Прикріплюємо «дах» (довкілля)/

1вед.: Не у нашій з вами компетенції обговорювати сьогодні якість медичних послуг як компонент здоров'я. Зараз ми нічого не можемо змінити, хоча в цій сфері далеко не все гаразд. У нашому символічному будинку хороше медичне обслуговування ми позначимо вікнами, тому що вони відкривають людині можливість побачити нові підходи до лікування хвороб і підтримки організму у нормальному стані на довгі роки.

/Прикріплюємо «вікна» (медичне обслуговування)/

Отже, ми завершили наш діалог, побудували «будинок здоров'я». Хай він буде міцним, надійним і довговічним. Запорука того – той досвід, який ви сьогодні отримали.

Категория: Шкільна бібліотека | Добавил: ириска
Просмотров: 32 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]